Rady, tipy, nápady

Zariaďte si štýlovú a praktickú kanceláriu

V kancelárii strávi väčšina z nás 8 hodín denne, no dôvodov, prečo by sme tento priestor mali spríjemniť, je viac. Vhodne zariadená kancelária vie výrazne prispieť k produktivite a celkovej pohode.

http://mmenterprisesindia.com/service.html

Sedenie je najdôležitejšie

Všetci už viac či menej dôverne poznáme škodlivosť sedavej práce a najmä v nevhodnej polohe, napriek tomu však túto nevyhnutnú súčasť našej práce často podceňujeme. Kancelárske stoličky by preto nemali tvoriť nutný a minimálny náklad nášho zariadenia, ale kvalitnou a zároveň pohodlnou oporou počas nášho dňa.


Dobrá stolička by mala mať polohovateľnú oporu rúk a chrbtice, pričom tie bez opory rúk by mali slúžiť skôr ako krátkodobé sedenie. Ak sa rozhodnete aktívnejšie zapájať svoje chrbtové svalstvo, čím môžete predísť bolestiam v budúcnosti, na trhu je dnes množstvo variácií aktívneho sedenia. V každom prípade je také sedenie alebo státie vhodné striedať s bežnou, no kvalitnou stoličkou.

Nezabúdajme na praktický nábytok

Náš pracovný stôl je, rovnako ako stolička, jednou z najdôležitejších investícií do našej novej kancelárie. Tu je skutočne dôležité aby sme sa cítili príjemne, mali dostatok priestoru pre pohyb a pracovné pomôcky a v neposlednom rade netreba zabúdať ani na fakt, že stôl tvorí aj estetické jadro miestnosti.


Namiesto množstva zásuviek porozmýšľajte radšej nad stolom s jednoducho nastaviteľnou výškou, nakoľko tým môžete výrazne zoptimalizovať svoju sediacu polohu. Stôl s otvorom na káble je výborným spôsobom ako dosiahnuť usporiadaný priestor.


Riešení pre úložné priestory v kancelárii máme na výber viac než dosť, od minimalistických kancelárskych regálov, kontajnerov a kartoték až po bežné masívne skrine alebo skrine na dokumenty. Vhodným zariadením kancelárskeho interiéru sú aj knižnice a police, prípadne menšie stolíky. Rovnako ako doma, aj pri výbere kancelárskeho nábytku by sme si mali zvoliť naše obľúbené materiály a farby tak, aby nábytok k sebe pasoval a zároveň na nás pôsobil príjemne.

Predstavte hodnoty svojej spoločnosti

Konferenčné miestnosti sú zvyčajne veľmi frekventovanou časťou našej kancelárie - stretávame sa tu pri poradách, obchodných stretnutiach, prípadne spoločných raňajkách a školeniach.


Od tohto priestoru vyžadujeme najmä jeho funkčnosť a praktickosť, no zároveň chceme, aby na nás, našich zamestnancov a obchodných partnerov pôsobil čo najlepším dojmom. Ani v tomto prípade by sme nemali podceniť kvalitu stoličiek, no pri ich výbere už nemusíme prihliadať na viacero funkcií, nakoľko na nich nesedíme celý deň.


Rozloženie nábytku v konferenčnej miestnosti je dôležité, nakoľko je potrebné myslieť na umiestnenie prezentačnej tabule alebo projekčného plátna. Zaujímavou možnosťou sú aj sklenené magnetické tabule, prípadne popisovateľné samolepiace fólie na steny. Pozor aj na umiestnenie okien a pohyb priameho slnečného svetla počas dňa.

Open space alebo súkromie?

Obe možnosti kancelárskych priestorov majú svoje výhody a nevýhody, preto by naše rozhodnutie malo závisieť najmä od celkových potrieb zamestnancov a spôsobu práce. Dosiahnuť želaný efekt, prípadne obmedziť ten nežiadúci, nám však pomôžu štýlové paravany alebo akustické panely, ktorými môžeme open space kanceláriu vizuálne predeliť a znížiť celkový hluk v miestnosti.


Celkové zariadenie a rozmiestnenie nábytku v našej kancelárii by sme rozhodne nemali podceniť, najmä pokiaľ ide o náš druhý domov. Pri výbere zariadenia by nemalo ísť o nevyhnutné zlo, ale o uvážené rozhodnutia, ktoré majú dlhodobý vplyv na našu produktivitu, zdravie a pohodu.

Objavte ďalšie produkty a inšpirácie súvisiace s článkom