Všeobecné obchodné podmienky

portálu Biano.sk

prevádzkovaného spoločnosťou Biano s.r.o.
IČO: 04146905,
DIČ: CZ04146905,
so sídlom Křižíkova 148/34, Karlín, 186 00 Praha 8, Česká republika,
zapísaná v obchodnom registri Okresného súdu v Prahe, oddiel C, vložke č. 40505
(ďalej len „„Prevádzkovateľ“)

Spolupráca zmluvných strán

1. Úvodné ustanovenia

1.1. Zákazník internetového systému Biano.sk (ďalej len „Partner“) vyslovuje svoj súhlas s týmito obchodnými podmienkami (ďalej len „„Portál“) niektorým z nasledujúcich úkonov:

- pridaním obchodu do internetového systému Biano.sk (ďalej len portál) vyplnením formulára na https://www.biano.sk/commercial/e-shop;

alebo

- odsúhlasením podmienok zaslaním XML Feedu s produktmi

alebo

- prvým dobitím kreditu či nastavením fakturácie

Vyslovením súhlasu s týmito Podmienkami je uzatvorená zmluva o spolupráci (ďalej len „Zmluva“) (Partner a Prevádzkovateľ ďalej spoločne len „Zmluvné strany“).

1.2. Podmienky sú Partnerovi dostupné kedykoľvek, aj pred uzatvorením Zmluvy, na https://www.biano.sk/podmienky/obchodne-podmienky.

1.3. Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo z akéhokoľvek dôvodu alebo aj bez udania dôvodu neprijať registráciu Partnera a neuzatvoriť s ním Zmluvu.

1.4. Prevádzkovateľ prevádzkuje Portál, ktorý slúži na prezentáciu a propagáciu produktov z ponúkaných obchodov (ďalej len „Ponuky“). Účelom systému je aj meranie výkonnosti systému s cieľom určiť výšku platieb Prevádzkovateľovi. Služba je dostupná na internetovej adrese (URL) www.biano.sk.

1.5. Partner je registrovaným používateľom služieb Prevádzkovateľa a súčasne zadávateľom Ponuky na internetovom serveri Prevádzkovateľa. Ponukou sa rozumie ponuka tovaru ponúkaného Partnerom na jeho stránkach, zobrazovaná aj prostredníctvom servera Biano. Prevádzkovateľ umožňuje používanie a nastavenie služieb vo webovom administračnom rozhraní Portálu (ďalej len „Administračný panel“).

1.6. Návštevník internetového systému Biano (ďalej len „Návštevník“) je používateľ siete internet, ktorý vyhľadáva ponuky na službe Biano.

1.7. Partner sa zaväzuje umožniť Prevádzkovateľovi automatické načítanie informácií o Ponukách vo forme XML exportu (ďalej len „XML Feed“). Sprístupnením Ponuky vo forme XML Feedu (alebo alternatívnej automatizovanej forme, na ktorej sa Zmluvné strany dohodli) súhlasí Partner s publikáciou Ponuky na stránkach Prevádzkovateľa a jeho partnerských stránkach, a to spôsobom a za podmienok upravených v týchto Podmienkach.

2. Uverejnenie ponuky

2.1. Partner sa zaväzuje poskytovať prostredníctvom XML Feedu informácie len o platných Ponukách umiestnených na internetovej stránke obchodu Partnera (ďalej len „Internetová stránka“), t. j. predovšetkým nebude poskytovať informácie o Ponukách, ktoré nie sú dostupné a ktorých predaj Návštevníkom nemožno zaručiť.

2.2. Partner je povinný zaistiť, že aktuálny Feed bude nepretržite dostupný pre automatizované sťahovanie dát Prevádzkovateľom.

2.3. Prevádzkovateľ sa zaväzuje automaticky sťahovať a spracúvať XML Feed Partnera v prípade, že je v súlade s Pravidlami služby Biano.sk a ďalej spĺňa kritériá uvedené v Technickej špecifikácii.

2.4. Partner zodpovedá za obsah Ponúk a informácií o nich, ktoré nesmú byť v rozpore s právnymi predpismi alebo dobrými mravmi. Partner ďalej zodpovedá za to, že obsah Ponúk a poskytnuté informácie o Ponukách neporušujú žiadne práva tretích osôb.

2.5. V prípade, že text Ponuky, obrazový materiál, logá, obchodné značky, ďalšie označenia alebo iný obsah dodaný Partnerom budú mať charakter autorského diela alebo iného predmetu práv duševného vlastníctva, zodpovedá Partner za to, že ho Prevádzkovateľ bude oprávnený publikovať na svojich internetových stránkach a v reklamných materiáloch slúžiacich na propagáciu stránok Prevádzkovateľa, Ponúk a Portálu. Partner týmto poskytuje Prevádzkovateľovi bezplatne licenciu na používanie textu Ponuky, obrazového materiálu, log, obchodných značiek, ďalších označení alebo iného obsahu dodaného Partnerom v súlade s touto Zmluvou a to bez časového a územného obmedzenia na účel určený touto Zmluvou. Prevádzkovateľ je najmä oprávnený taký obsah meniť, upravovať alebo spracovať s cieľom zverejniť Ponuku a iný obsah v zodpovedajúcom formáte, umiestniť obsah na Portáli alebo iných internetových stránkach a v iných online alebo offline reklamných materiáloch používaných v súvislosti s prevádzkou Portálu, posielať ho Návštevníkom v rámci reklamných oznámení alebo ho inak zverejňovať a ukladať tento obsah v súvislosti s prevádzkou Portálu. V súlade s účelom uvedeným v týchto Podmienkach môže Prevádzkovateľ poskytnúť úplne alebo sčasti oprávnenie tvoriace súčasť licencie tretej osobe. Ak na to Partner neudelí výslovný súhlas, nemá Prevádzkovateľ nad rámec stanovený Zmluvou žiadne vlastnícke ani iné právo na obsah dodaný Prevádzkovateľom.

2.6. Partner berie na vedomie, že Prevádzkovateľ nezodpovedá za obsah Ponúk, ktorý mu sprístupnil Partner. V prípade, že sa proti Prevádzkovateľovi v súvislosti s obsahom Ponúk uplatnia akékoľvek nároky tretích osôb, zaväzuje sa Partner bez meškania odškodniť Prevádzkovateľa za akúkoľvek ujmu spôsobenú takto uplatneným nárokom tretej strany.

2.7. Prihlasovanie do Administračného panela sa viaže na prihlasovacie meno a heslo. Partner je povinný ochraňovať svoje prihlasovacie údaje a držať ich v tajnosti. Prevádzkovateľ neručí za zneužitie systému v prípade vyzradenia prihlasovacieho mena a hesla tretej osobe.

2.8. PPoradie Ponúk zobrazovaných na Portáli určuje Prevádzkovateľ pomocou automatizovaných prostriedkov na základe vzorca zohľadňujúceho jednak výkonnostné parametre a to CPC (cost per click), ExR (exit rate), počet uskutočnených objednávok, jednak kvalitatívne parametre týkajúce sa kvality zaslaných fotografií alebo obrázkov produktov a kvality textových dát k produktu. Prevádzkovateľ neposkytuje žiadnu doplnkovú službu, ktorá by Partnerovi umožňovala ovplyvniť poradie Ponuky za akúkoľvek odmenu. Na základe remarketingu sa môžu Návštevníkovi prednostne zobrazovať Ponuky produktov, ktoré si Návštevník skôr zobrazil priamo v obchode Partnera.

3. Licenčné podmienky

3.1. Partner týmto zmluvným ustanovením poskytuje Prevádzkovateľovi nevýhradnú a prevoditeľnú licenciu (podlicenciu) na použitie diela v zmysle ust. § 2 zák. č. 121/2000 Zb., autorský zákon, v prípade, že je takéto dielo súčasťou XML Feedu a za podmienok určených týmto ustanovením. Licencia sa poskytuje v časovo, miestne aj množstevne neobmedzenom rozsahu na všetky spôsoby použitia diela podľa ustanovenia § 12 a nasl. zák. č. 121/2000 Zb., autorský zákon, najmä na informovanie verejnosti o diele pomocou internetovej siete.

3.2. Partner týmto vyhlasuje, že má všetky práva k XML Feedu a všetkým jeho súčastiam, najmä že je oprávnený na jeho použitie a poskytnutie licencie a že sú vysporiadané všetky prípadné práva tretích osôb.

4. Odmena a platobné podmienky

4.1. Registrácia Partnera na Portáli je bezplatná. Zverejnenie Ponúk sa vykonáva za poplatok.

4.2. V platenom režime sa Partner zaväzuje uhrádzať Prevádzkovateľovi odmenu za jednotlivé prichádzajúce kliknutia Návštevníka na Internetovej stránke Partnera. Cena za preklik sa stanovuje na základe podmienok Prevádzkovateľa. Prevádzkovateľ v Administračnom paneli zobrazuje Partnerovi informácie o celkovej priemernej cene za preklik (CPC) na zvolené obdobie stanovené všeobecne pre všetky Ponuky Partnera bez ohľadu na kategóriu alebo konkrétny produkt. Ďalej Prevádzkovateľ v Administračnom paneli zobrazí minimálnu cenu za preklik pre konkrétnu kategóriu. Partner má možnosť v Administračnom paneli nastaviť preferovanú (nie maximálnu) cenu za preklik pre konkrétny obchod.

4.3. Finálna cena za preklik sa môže od priemernej, minimálnej alebo preferovanej ceny líšiť. Finálna cena za preklik je stanovená pomocou algoritmu, ktorý upravuje cenu za preklik s cieľom získavania kvalitnejších Návštevníkov z hľadiska pravdepodobnosti nákupu produktu Partnera. Algoritmus funguje na obdobnom princípe ako Google Ads (ECPC) a Facebook ads.

4.4. Na úhradu spoplatnených funkcií podľa článku 4.2 (ďalej tiež „Poplatky za používanie Portálu“) je Partner povinný odoslať dostatočný objem peňažných prostriedkov na účet vedený Prevádzkovateľom pre tento účel (ďalej len „Kredit"), ak sa Zmluvné strany nedohodnú na inom spôsobe úhrady Poplatkov za používanie Portálu.

4.5. Prevádzkovateľ eviduje celkovú výšku Kreditu Partnera. Prevádzkovateľ je oprávnený z hodnoty Kreditu odpočítať hodnotu úhrad jednotlivých Poplatkov za používanie Portálu a to bezprostredne potom, čo na úhradu týchto poplatkov Prevádzkovateľovi vznikne nárok. Na sumu Poplatkov za používanie Portálu Prevádzkovateľ Partnerovi vystaví faktúru vždy súhrnne a pošle mu ju v elektronickej podobe na jeho kontaktný e-mail. Prehľad uskutočnených preklikov, bez ceny za jednotlivý preklik, je pre Partnera dostupný v Administračnom paneli.

4.6. V prípade, že stav Kreditu klesne na nulu, Prevádzkovateľ automaticky pozastaví zobrazovanie Ponúk Partnera. Po doplnení hodnoty Kreditu Prevádzkovateľ automaticky obnoví zobrazovanie Ponúk Partnera v platenom režime.

4.7. V prípade, že Partner prestane na Portál odosielať XML Feed, je oprávnený od Prevádzkovateľa požadovať vrátenie nevyčerpaného Kreditu, najneskôr však do 1 mesiaca od jeho posledného uhradenia na účet Prevádzkovateľa. Po uplynutí tejto lehoty je Partner povinný Kredit využiť na úhradu Poplatkov za používanie Portálu.

4.8. Prevádzkovateľ zaznamenáva každý preklik z internetových stránok mieriaci na Internetovú stránku obchodu Partnera a vypočítava odmenu, na ktorú mu týmto vznikol nárok. Prevádzkovateľ sa zaväzuje viesť všetky záznamy a všetku dokumentáciu tak, aby bol prehľad odmien zrozumiteľný, preukázateľný a preskúmateľný.

4.9. Prevádzkovateľ bude vyvíjať úsilie, aby nebolo možné triviálnym spôsobom zmanipulovať odmeny získané za prekliky.

5. Obmedzenie a ukončenie poskytovania služieb

5.1. Prevádzkovateľ je oprávnený úplne alebo sčasti pozastaviť používanie Portálu vybraným Partnerom, zablokovať Ponuky Partnera alebo používanie Portálu ukončiť v prípade, že Partner opakovane poruší tieto Podmienky, alebo v ďalších prípadoch stanovených týmito Podmienkami.

5.2. Prevádzkovateľ je oprávnený zablokovať akúkoľvek Ponuku Partnera, ktorá je v rozpore s ustanoveniami týchto Podmienok alebo nekorešponduje so zameraním Portálu, je v rozpore s dobrými mravmi alebo iným spôsobom odporuje právnym predpisom.

5.3. Ak sa Prevádzkovateľ rozhodne obmedziť alebo pozastaviť používanie Portálu vybraným Partnerom, poskytne mu odôvodnenie tohto rozhodnutia a to najneskôr v okamihu, keď obmedzenie alebo pozastavenie nadobudne účinnosť. Odôvodnenie sa poskytne formou e-mailového oznámenia.

5.4. Ak sa Prevádzkovateľ rozhodne úplne ukončiť používanie Portálu vybraným Partnerom, poskytne mu odôvodnenie tohto rozhodnutia najmenej 30 dní pred ukončením používania Portálu. Odôvodnenie sa poskytne formou e-mailového oznámenia. Lehota 30 dní podľa tohto ustanovenia sa neuplatní a Prevádzkovateľ poskytne odôvodnenie bez zbytočného odkladu po ukončení používania Portálu, ak:

5.4.1. sa na Prevádzkovateľa vzťahuje právna povinnosť vyžadujúca, aby ukončil používanie Portálu vybraným Partnerom;

5.4.2. je Prevádzkovateľ oprávnený ukončiť používanie Portálu, ak využije možnosť odstúpiť od Zmluvy podľa týchto Podmienok alebo v súlade so zákonom; alebo

5.4.3. je dôvodom ukončenia preukázateľné opakované porušenie týchto Podmienok zo strany Partnera.

5.5. V odôvodnení rozhodnutia podľa článku 5. Podmienok uvedie Prevádzkovateľ konkrétne skutočnosti alebo okolnosti obmedzenia používania Portálu vrátane prípadného obsahu oznámení tretích strán, ktoré by k rozhodnutiu viedli. Prevádzkovateľ nie je povinný svoje rozhodnutie odôvodniť, ak sa naň vzťahuje právna povinnosť, na základe ktorej nemožno uvádzať konkrétne zdôvodnenie, alebo ak je Prevádzkovateľ schopný preukázať opakované porušenie tejto Zmluvy zo strany Partnera a toto porušenie je dôvodom ukončenia možnosti používať Portál Partnerom.

6. Ukončenie zmluvy

6.1. Partner je oprávnený odstúpiť od tejto Zmluvy za nasledujúcich okolností:

6.1.1. Ak nastanú závažné technické problémy na strane Prevádzkovateľa. Závažným problémom sa rozumie nedostupnosť systému dlhšia ako 48 hodín v priebehu jedného kalendárneho mesiaca.

6.2. Prevádzkovateľ je oprávnený odstúpiť od tejto Zmluvy za nasledujúcich okolností:

6.2.1. Partner bude v XML Feede publikovať aj napriek opakovanému upozorneniu Prevádzkovateľom Ponuky, ktoré budú v rozpore s ustanoveniami v tejto Zmluve, s právnymi predpismi alebo dobrými mravmi.

6.2.2. Partner bude meškať s úhradou Poplatkov za používanie Portálu viac ako 30 dní, alebo v prípade iného podstatného porušenia tejto Zmluvy Partnerom.

6.3. Každá zo Zmluvných strán je oprávnená Zmluvu vypovedať bez udania dôvodu. Výpovedná lehota je 30 dní a začína plynúť odo dňa, v ktorom bola písomná výpoveď doručená druhej strane.

7. Ostatné ustanovenia

7.1. Prevádzkovateľ priebežne umožňuje pomocou Administračného panela Partnerovi prístup k informáciám a štatistikám týkajúcim sa využívania Portálu a zobrazovania Ponúk Partnera Návštevníkmi. Tieto informácie a štatistiky zahŕňajú najmä počet kliknutí na jednotlivé kategórie, cenník minimálnych CPC pre každú kategóriu, najpredávanejšie produkty Partnera, informácie o spracovaní XML Feedu a jeho fungovaní. Prevádzkovateľ môže súčasne, podľa vlastného uváženia, umožniť prístup k súhrnným informáciám a štatistikám o používaní Portálu ostatnými Partnermi alebo Návštevníkmi. Prístup k uvedeným informáciám je možný len počas trvania Zmluvy. Informácie a štatistiky poskytované Prevádzkovateľom sa môžu v anonymizovanej podobe poskytovať tretím stranám kvôli spracovaniu údajov o trhu s nábytkom alebo PR aktivitám Prevádzkovateľa. Informácie a štatistiky poskytované Prevádzkovateľom nezahŕňajú osobné údaje Návštevníkov.

7.2. Zmluvné strany sa dohodli, že na právne úkony a vzájomnú komunikáciu medzi nimi je postačujúca forma e-mailového oznámenia, ak druhá strana potvrdí jeho prijatie. Na právne úkony, ktoré vedú k ukončeniu Zmluvy alebo k jej zmene formou dodatku, sa vyžaduje forma písomného úkonu, ktorého súčasťou sú podpisy osôb oprávnených konať v mene Zmluvných strán. Písomný úkon sa považuje za doručený na 3. pracovný deň po jeho odoslaní doporučenou poštou na adresu sídla Zmluvnej strany zapísanú v obchodnom registri, ak nie je preukázaný iný deň doručenia.

7.3. V prípade akýchkoľvek sťažností je Partner oprávnený obrátiť sa na Prevádzkovateľa na adrese info@biano.cz. Sťažnosti sa môžu týkať najmä plnenia Zmluvy alebo zákonných povinností Prevádzkovateľa, technických aspektov používania Portálu alebo iného konania Prevádzkovateľa pri prevádzke Portálu, ktoré sa týka Partnera. Prevádzkovateľ sťažnosť posúdi a bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 30 dní, oznámi e-mailom Partnerovi, ako sťažnosť vyriešil alebo aké opatrenia plánuje prijať. Do procesu posudzovania sťažnosti Prevádzkovateľ zahrnie príslušných pracovníkov špecializujúcich sa na oblasť, ktorej sa sťažnosť týka. Prevádzkovateľ priebežne vyhodnocuje a optimalizuje funkčnosť systému vybavovania sťažností.

8. Dôvernosť informácií

8.1. Zmluvné strany sa zaväzujú, že neoprávnene nesprístupnia žiadne dôverné informácie týkajúce sa tejto Zmluvy. Za dôverné informácie sa považujú akékoľvek informácie technického, obchodného alebo iného charakteru, písomné alebo ústne, s výnimkou informácií verejne známych alebo takých, ktoré sú verejne dostupné alebo sa takými stanú inak než na základe neoprávneného oznámenia alebo použitia ktoroukoľvek Zmluvnou stranou.

8.2. Žiadna zo Zmluvných strán nesmie sprístupniť akejkoľvek tretej strane, ani nesmie použiť alebo umožniť použiť kvôli žiadnemu účelu akékoľvek informácie získané podľa Zmluvy alebo v priebehu jej plnenia, ktoré sa považujú za dôverné, s výnimkou prípadov, keď tak urobí (i) s predchádzajúcim písomným súhlasom všetkých ostatných Zmluvných strán, (ii) v súlade s požiadavkami príslušných právnych predpisov alebo rozhodnutí príslušného štátneho orgánu, (iii) voči právnym alebo iným odborným poradcom, ktorí budú viazaní povinnosťou mlčanlivosti alebo (iv) ak to Zmluva výslovne umožňuje. Za dôverné informácie podľa tohto článku sa nepokladajú žiadne informácie, ktoré:

8.2.1. sú verejne dostupné alebo sa takými stanú (inak než na základe neoprávneného oznámenia alebo použitia);

8.2.2. poskytne niektorej zo Zmluvných strán tretia osoba, ktorá je oprávnená mať také informácie a má zákonné právo také informácie sprístupňovať alebo používať; alebo

8.2.3. majú taký charakter, že ich sprístupnenie – bez ohľadu na to, komu sú sprístupnené – nemôže Zmluvným stranám spôsobiť žiadne straty (vrátane straty goodwillu), škody, výdavky ani akúkoľvek inú ujmu.

8.3. Povinnosti podľa tohto článku Podmienok trvajú aj po skončení platnosti Zmluvy a to bez časového obmedzenia.

9. Postúpenie práv

9.1. Partner je povinný postúpiť alebo inak previesť svoje práva alebo povinnosti vyplývajúce zo Zmluvy na akéhokoľvek právneho nástupcu Partnera.

10. Záverečné ustanovenia

10.1. Ak sa zistí, že je niektoré ustanovenie týchto Podmienok neplatné alebo nevymáhateľné, taká neplatnosť alebo nevymáhateľnosť žiadnym spôsobom neovplyvní platnosť ostatných ustanovení Zmluvy s tým, že sa celá Zmluva bude vykladať tak, akoby neobsahovala jednotlivé neplatné alebo nevymáhateľné ustanovenia a v tom zmysle sa budú vykladať a vymáhať aj práva a povinnosti Zmluvných strán či jednotlivých účastníkov vyplývajúce zo Zmluvy.

10.2. Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo na primeranú zmenu týchto Podmienok. Akékoľvek zmeny Podmienok Prevádzkovateľ oznámi Partnerovi e-mailom minimálne 15 dní pred dátumom ich plánovanej účinnosti. Táto lehota sa primerane predĺži, ak si zmeny Podmienok vyžadujú technické alebo iné úpravy na strane Partnera. Lehota na oznámenie sa môže tiež skrátiť, ak to umožňujú právne predpisy, alebo vo výnimočných prípadoch, najmä ak je účelom zmeny Podmienok predchádzanie hroziacim bezpečnostným rizikám. V čase od oznámenia zmien Podmienok po nadobudnutie ich účinnosti je Partner oprávnený ukončiť Zmluvu písomným oznámením doručeným Prevádzkovateľovi vrátane e-mailového oznámenia. Ukončenie Zmluvy nadobúda účinnosť spolu s nadobudnutím účinnosti zmien Podmienok. Ak sa Partner k zmenám Podmienok do nadobudnutia ich účinnosti nevyjadrí, riadi sa vzťah Partnera a Prevádzkovateľa naďalej zmenenými Podmienkami. Ostatné zmeny Podmienok nad rámec primeraných zmien, ktoré možno pri uzavretí Zmluvy rozumne predpokladať, si vždy vyžadujú súhlas Partnera. Tento súhlas môže mať podobu písomného oznámenia vrátane e-mailového oznámenia doručeného Prevádzkovateľovi alebo iného konania, ktorým dá Partner najavo svoj súhlas so zmenou Podmienok. Za také konanie sa považuje aj ďalšie používanie služieb Prevádzkovateľa po nadobudnutí účinnosti zmien Podmienok.

10.3. Zmluva a tieto Podmienky sa riadia právnymi predpismi Českej republiky. Pre rozhodovanie všetkých sporov vyplývajúcich zo Zmluvy alebo s ňou súvisiacich sú príslušné všeobecné súdy Českej republiky. Pri vzniku akéhokoľvek sporu s Partnerom sa Prevádzkovateľ zaväzuje pokúsiť sa najskôr o jeho riešenie zmierom na základe rokovania s Partnerom, prípadne formou mediácie za účasti mediátora akceptovaného obomi stranami a zapísaného v zozname mediátorov vedenom ministerstvom spravodlivosti. Týmto ustanovením nie je dotknuté právo Partnera alebo Prevádzkovateľa kedykoľvek podať návrh na začatie konania s cieľom vyriešiť spor na príslušnom súde.

10.4. Táto verzia Podmienok nadobúda účinnosť 1. 11. 2020 a nahrádza všetky predchádzajúce verzie Podmienok.